Od 24. do 26. maja održan je „Traction Camp“, u organizaciji Centra za preduzetništvo, koji je okupio 20 osnivača odabranih startupova i najboljih mentora iz Silikonske doline, Kipra, Koreje, Bugarske, Litvanije i drugih.
Traction Camp pokrenut 2015. godine kao serija mini-akceleratorskih događaja koji okupljaju neke od najboljih stručnjaka za tehnologiju i poslovanje iz Silikonske doline sa osnivačima najperspektivnijih startupova u Evropi.
Podijelili su sa nama nekoliko važnih savjeta za mlade preduzetnike sa sjednica njihovig mentora.
Nick Bilogorskiy, CTO i anđeo investitor, San Francisco, SAD:
- Najvažnija metrika za startup – prihod i koliko brzo prihod raste.
- Izgradite biznis, a ne samo start up.
- „Nemojte gasiti sve požare“, odlučite šta su najvažnije stvari, ostatak „neka izgori“ ili delegirajte.
- Definišite potrebu, problem. Ne idite samo na kul proizvod, već idite za nečim za šta će ljudi „umrijeti“, i ostvarite održiv rast.
- Zaposlite najbolje. Žrtvujte se, ako je to potrebno da bi imali profesionalce u svom timu.
- Ako zaposlite A igrače, on će zaposliti A za vas,ali ako zaposlite B, oni će zaposliti C.
- Misija je najbolji motivator i inspiracija, ne novac.
- Ako ne rastete 10-20% mjesečno, zatvorite.
- Pristupite ljudima sa onim što možete učiniti za njih. Slušajte.
Yulia Zi, Amazon prodaja i marketing, ex-Petcube, San Francisco, SAD
- Kreirajte vlastiti vodič za stil. Izuzetno je važno kada pokrećete novi startup.
- Identitet vašeg brenda je putovanje.
- Registrujte svoj logotip kao zaštitni znak.
- Izgradite efikasno obećanje brenda.
- Vaš brend je u svakoj interakciji sa vašim klijentom.
- Pronađite način da vratite, isporučite i inovirate.
- Vaš brend je ono što drugi ljudi kažu o vama kada nijeste u sobi.
Panis Pieri, Marketer rasta, Blogger, Limassol, Kipar
- Ako gradite startup ili biznis u bilo kojem trenutku, trebat će vam marketing da bi došli do vaših klijenata.
- Počnite da gradite razmišljanje o rastu, optimizujte, ponavljajte i počnite testirati sve da biste brže rasli. Meni je to jedan od glavnih sastojaka koji razlikuje startup od normalnog poslovanja. Startupovi brzo rastu i koriste hakove rasta da bi to uradili sa što manje mogućih resursa.
Izgradite zajednicu koja njeguje vaše poslovne vrijednosti i podstiče ih da bi vas promovisali