Od 24. do 26. maja održan je „Traction Camp“, u organizaciji Centra za preduzetništvo, koji je okupio 20 osnivača odabranih startupova i najboljih mentora iz Silikonske doline, Kipra, Koreje, Bugarske, Litvanije i drugih.

Traction Camp pokrenut 2015. godine kao serija mini-akceleratorskih događaja koji okupljaju neke od najboljih stručnjaka za tehnologiju i poslovanje iz Silikonske doline sa osnivačima najperspektivnijih startupova u Evropi.

Podijelili su sa nama nekoliko važnih savjeta za mlade preduzetnike sa sjednica njihovig mentora.

Nick Bilogorskiy, CTO i anđeo investitor, San Francisco, SAD:

  1. Najvažnija metrika za startup – prihod i koliko brzo prihod raste.
  2. Izgradite biznis, a ne samo start up.
  3. „Nemojte gasiti sve požare“, odlučite šta su najvažnije stvari, ostatak „neka izgori“ ili delegirajte.
  4. Definišite potrebu, problem. Ne idite samo na kul proizvod, već idite za nečim za šta će ljudi „umrijeti“, i ostvarite održiv rast.
  5. Zaposlite najbolje. Žrtvujte se, ako je to potrebno da bi imali profesionalce u svom timu.
  6. Ako zaposlite A igrače, on će zaposliti A za vas,ali ako zaposlite B, oni će zaposliti C.
  7. Misija je najbolji motivator i inspiracija, ne novac.
  8. Ako ne rastete 10-20% mjesečno, zatvorite.
  9. Pristupite ljudima sa onim što možete učiniti za njih. Slušajte.

Yulia Zi, Amazon prodaja i marketing, ex-Petcube, San Francisco, SAD

  1. Kreirajte vlastiti vodič za stil. Izuzetno je važno kada pokrećete novi startup.
  2. Identitet vašeg brenda je putovanje.
  3. Registrujte svoj logotip kao zaštitni znak.
  4. Izgradite efikasno obećanje brenda.
  5. Vaš brend je u svakoj interakciji sa vašim klijentom.
  6. Pronađite način da vratite, isporučite i inovirate.
  7. Vaš brend je ono što drugi ljudi kažu o vama kada nijeste u sobi.

Panis Pieri, Marketer rasta, Blogger, Limassol, Kipar

  1. Ako gradite startup ili biznis u bilo kojem trenutku, trebat će vam marketing da bi došli do vaših klijenata.
  2. Počnite da gradite razmišljanje o rastu, optimizujte, ponavljajte i počnite testirati sve da biste brže rasli. Meni je to jedan od glavnih sastojaka koji razlikuje startup od normalnog poslovanja. Startupovi brzo rastu i koriste hakove rasta da bi to uradili sa što manje mogućih resursa.

Izgradite zajednicu koja njeguje vaše poslovne vrijednosti i podstiče ih da bi vas promovisali